2013年7月31日水曜日

Annual Piano Recital 発表会


先週の金曜日に僕の一年に一回の生徒さんたちの為の発表会を行いました。去年の人数よりほぼ倍に参加しました。もちろん皆が一人でソロの曲を弾いたのですが、知り合いのプロベーシストやドラーマを誘って皆がジャズトリオでセッションもしました。小さいな(4−5歳)生徒さんを含めて皆がちゃんと一定のテンポをキープして楽しくピアノを弾いていました。皆が音楽を弾いて、音楽を聞いて本当に楽しんでいたみたいで、先生としての究極の目的を達成しました。3台のピアノアンサンブルも初めて演奏して、素敵でした。
素敵な生徒さんがたくさんいて本当にラッキな先生だと思います。
来年の発表会のレベルアップ出来るかな?何か考え出します。


This past weekend I hosted my annual piano recital for my students. This year we had almost twice as many students participating as last year. While everyone played a piece solo I also invited a professional bassist and drummer so my students could get an experience playing in a jazz trio setting. Even the 4 and 5 year old kids were able to keep a steady beat and everyone seemed to do really well. The most important thing was that everyone seemed to have a lot of fun playing music which is my ultimate goal as a teacher. Also my 3 piece piano ensemble got the chance to perform for the first time and both groups did really well.
I feel very lucky to have so many wonderful students.
I'm not sure how I can top this next year but I will come up with something.



Directing the kids piano ensemble.

Directing the adult piano ensemble. I look more like an evangelical preacher though.

I couldn't resist playing with these guys. They both did an amazing job sight reading 32 pieces of music.
二本松義史(Yoshifumi Nihonmatsu) on Drums
山本裕之 Hiroyuki Yamamoto on Bass


Thank you everyone!!!!



0 件のコメント:

コメントを投稿