2013年7月23日火曜日

Katsuben Performance

You know how they used to have a piano player playing along to movies in the theaters before they had sound in the movies. I always thought that would be an interesting gig and yesterday I got the chance to do it for the first time.
I improvised a score to a movie called "The Navigator" starring Buster Keaton while Akiko Sasaki narrated. It was a very interesting experience and made me play in ways I wouldn't usually play. 
Usually a 1 hour show doesn't wear me out but after this 1 hour movie I was really beat. 
We performed at this nice restaurant in Yokohama called Cruise Cruise. 

昔、無声映画が流れている間にピアニストが生で弾く時代があったというのはご存知でしょう。
そういうライブは面白いなとずっと思ったのですが、昨日初めてそういうライブを実験しました。
佐々木亜希子の活弁でBuster Keatonの『ナビゲータ』という映画と映画のスコアをアドリブで弾きました。いつものプレイと全然違うふうに弾けてとても面白い経験でした。普段1時間のライブの後に全然疲れないのですが、この1時間の映画が終わったら、かなり疲れました。横浜のクルーズクルーズというレストランで演奏しました。




0 件のコメント:

コメントを投稿