2011年5月16日月曜日

Ogikubo Music Festival

ENGLISH FOLLOWS:






昨日荻窪音楽祭で2度目に演奏させて頂きました。音楽祭は荻窪にある新星堂の本社で行われました。ご存知かもしれませんが、僕のレコード会社『オーマガトキ』は新星堂のレコードレーベルです。1年に3−4回新星堂の本社で特別なエベント等のために演奏してきました。僕がスターという訳ではないのに、ビルに入るや否やいつも新星堂の人たちが、僕がスターであるように歓迎してくれます。100人ぐらいが本社で働いているのですが、普通考える大きいな会社での冷たい環境という感じではなく、まるで大きいな家族のような明るいフレンドリな環境です。こんな素晴らしい会社に支えられているということに本当に感謝しています。音楽祭の話に戻ると。。。。
60人の前でソロで一つの40分のステージをやりました。ショパンの3曲やChick Coreaの曲やジャズ風にアレンジした『銀河鉄道999』を届きしました。アンコールのために最近作った『Over the Rainbow』のアレンジを届きしました。このアレンジは10月に出る僕の次のCDに入ります。砂田社長と社長の奥さんを含んで、来てくれたお客さんのうちの半分ぐらいは知っている人でした。お客さんがすごく良い反応をしてくれました。荻窪音楽祭が春と秋1年に2回行われています。今年の秋にまた出演出来れば、本当に嬉しいです!!!

ENGLISH VERSION

Yesterday, I had the privilege of performing for the 2nd time at the Ogikubo Music Festival. The venue of the performance was on the 1st floor of the Shinseido building in Ogikubo which is an older area of Tokyo. In case you don't know, Shinseido is the name of a CD/Instrument chain store here in Japan. They are also the owner of my record label here in Japan called Omagatoki
Several times a year I get an opportunity to perform for some kind of special event at the main office of Shinseido and I am always greeted with an overwhelming welcome. I feel like a star whenever I walk in the building. There are probably around 100 people that work in the main office and it is clearly evident that it is more like a big family than a big company. I am very grateful to have the support of such a wonderful company. 
Getting back to the festival....
I played 1 40 minute set of music for about 40 people. I mixed a few of my Chopin arrangements with an original, a Chick Corea piece and a jazz arrangement I made of a classic Japanese anime theme song called Ginga Tetsudo 999. For an encore I previewed a new arrangement I recently started working on of Over the Rainbow. This will be on my next CD which will be released in October. I recognized about half the people at the show including the president of Shinseido and Omagatoki, Mr. Sunada along with his wife. The response from the audience was great. This festival is held twice a year, once in the spring and once in the fall. I really hope they invite me back this fall!!!

0 件のコメント:

コメントを投稿