2011年10月2日日曜日

Yuichi Tanaka Tour Part 5 The Finale

Hofu and Onomichi


防府市や尾道市に行くのは始めてでした。防府市のライブ『Jazz屋はほぼ満席の状態で、凄く良かったです。ツアーの最後のライブは尾道にありました。ドラマ『広大樋口』の故郷です。樋口さんに地元のお好み焼きやに連れてきてもらって、本格的な広島風のお好み焼きを食べさせてもらいました。めちゃ美味しかったです。アメリカ的なライブハウス『Oye Como Va』でライブをやって、樋口さんの家族や友達に歓迎してもらいました。長い帰りのドライブの前に樋口さんの故郷にある好きな所に連れてきてくれました。息をのむような景色でした。
その後、東京への長い10時間の帰りのドライブをしました。
最高のツアーでした!

This was my first time to both Hofu and Onomichi.  We had a really great show in Hofu at a place called Jazzya to a nearly packed house. We finished up the tour in Onomichi, which is a medium sized town in Hiroshima prefecture. This is the hometown of the drummer Kodai Higuchi. Kodai took us to a super local okonomiyaki restaurant where we had some authentic Hiroshima okonomiyaki. Okonomiyaki is sort of like a Japanese omelette/pizza. In Hiroshima they like to mix in yakisoba noodles. We played at a cool local American pub called Oye Como Va and Kodai’s family and friends gave us a very warm welcome. Before making the drive back Kodai gave us the tour of his hometown. The scenery was really breathtaking.
Afterwards we made the long 10 hour drive home back to Tokyo.
What a great tour!!!!

Live at Jazzya in Hofu



A castle in Onomichi

Authentic Hiroshima Okonomiyaki

Live at Oye Como Va

Amazing scenery from Mukaejima.











0 件のコメント:

コメントを投稿