2012年9月4日火曜日

Fukuoka Trip

Very rare Yamaha Grand Piano
Julee Karan
Quiet moments with the band.

Killer crowd!







先週の週末に福岡で二つの楽しいライブをやりました。福岡は日本の中の一番好きな大きいな町です。最初に樹里からんとホテル日航で演奏しました。ホテルのラウンジの雰囲気はイギリスのヨットに乗っていたみたいな感じで凄く良かったです。置いてあるグランドピアノはもの凄く珍しいヤマハでした。実は世界3代しかありません。ヤマハの社長は1代を持っていて、他の一代はヨーロパの音楽美術館に置いてあります。とても深くて柔らかい音があって、素晴らしい歌手と演奏出来て最高の状況でした。
その後福岡の市外でビーチの近くのミュージックフェスティバルで演奏しました。いくつかの理由で印象的な演奏でした。ステージの全体はキャンドルの光だけで光っていて、キャンドルを持っていたお客さんもたくさんいました。お客さんはずっと真剣に聞いてくれて、あまりにも演奏しやすかったです。何を演奏しても気に入ってくれました。
短い旅でしたが、印象的な旅でした!

I played 2 really fun shows the past weekend in Fukuoka which is my favorite big city in Japan.
The first show was at Nikko Hotel with Julee Karan. The lounge had a great atmosphere like you are on an old yacht from England. The piano at this place is a very rare Yamaha Grand Piano. In fact there are only 3 in the world. The owner of Yamaha has one and there is one at a Music Museum and Europe. It definitely had a very rich sound and was a real treat to play especially with a great singer like Julee.
The second show was an outdoor festival near the beach on the outskirts of Fukuoka with another great singer Miyuki Hatakeyama. This was a very memorable performance for many reasons. The entire stage was lit up with candles and many people in the audience were also holding candles. The crowd was so into it that it made performing so easy. It felt like they were open to anything that we gave them. It was a short but very memorable trip to Fukuoka.



0 件のコメント:

コメントを投稿