2013年10月26日土曜日

Center Kita Music Festival

今日は軽音楽でリフレッシュ!2013演奏しました。
先月台風の影響でキャンセルされたライブがあったので、今朝起きた時に台風の影響で今日のライブもキャンセルされるのかなと思ったのですが、幸運にキャンセルされなかったです。朝の雨は激しかったですが、12時ぐらいから雨が落ち着いて、僕が演奏した時に天気が割と良い感じになりました。素敵な広場で行われる予定だったのですが、雨だったので、駅ビルの中に行われました。今朝にお客さんが来るかどうか心配していたのですが、僕の生徒さんの家族と知り合いとお会い出来たことないかたもたくさん来てとても喜んでいました。演奏中にあつく興奮してくれてとても嬉しかったです。
僕は砂漠から来たので、今月の雨に本当にいやになってきました。これから良い天気になると良いですね。

Today I played at a music festival in Yokohama. Last month I had a gig get cancelled because of a typhoon and because there was a typhoon approaching Tokyo this morning I was really worried this gig might get cancelled too but fortunately they went ahead as planned. This morning the rain was really pouring down but by around 12pm it cleared up and by the time I performed it was halfway decent weather. I was supposed to perform at a nice outdoor plaza but because of the rain they moved the event inside the station building. When I woke up this morning I was really worried that no one would show up in this weather but thankfully my students and their families, friends and fans plus many people I have never met before came. They also really got into my performance which makes it so much fun to play.
Being from the desert I am not used to the amount of rain we have had in Tokyo this past month or so. I really hope we get a break from it and get some nice sunny weather for a little while.






0 件のコメント:

コメントを投稿