2012年1月21日土曜日

Lake Kawaguchi

冬休みのほとんどは新しい本を頑張って作っていたのですが、妻紀子と2日間の河口湖の旅にも行ってきました。ご存知であるかも知れませんが、釣りと水が大好きなので水のある所にいつも行きたいです。東京よりほんの少しだけ寒かったのですが、富士山の景色は息をのむほどきれいでした。ちょっと古い風情のある河口湖ホテルで泊まりました。旅の見所はいやしの里根場という小さいな村に行ったときでした。合掌造りのビルが非常に大好きです。去年白川郷に行ってきたのです。いやしの里根場はそれほど大きくないけど、凄くきれいな所でした。そこでもの凄く美味しい手打ち蕎麦やほうとうを食べました!ちょっと短かったのですが、気分転換が出来た旅でした。

I spent most of my winter vacation working on a new book which I will post about later but I did take a very nice 2 day trip to Lake Kawaguchi with my wife Noriko. In case you don't know I love fishing and water so I always look for places to go where there is water to look at. It was only slightly colder than Tokyo and the view of Mount Fuji was breathtaking. We stayed at an old hotel which had a very quaint charm about it. The highlight of the trip was taking a bus to a small village where the buildings are preserved in their ancient style. They call this "Gassho Zukuri" which means built in the shape of the way one prays with your hands. If you look at the picture I think you can see what I mean. We had the most amazing Soba Noodles. Anyway, it was a short but very refreshing vacation.

0 件のコメント:

コメントを投稿