2012年7月14日土曜日

Day 3 Wa/Yo音の世界を

今日は僕が160人の小学校六年生達の為に音楽のセミナーをやりました。160人の中の一人しか生でジャズを聞いたことがなかったです。反応が凄く良くて、参加して欲しかった部分の全てに参加してくれました。2人が飛び入りで舞台に入って一緒に『Take 5』を演奏しました。5拍子なのに凄く良かったです。最後に色々な素晴らしい感想を聞かせてもらいました。一人が『ずっとピアノが格好わるいなと思ったのですが、今日の演奏を聞いてピアノが格好いいと思います』と言いてくれました。も独りが『音楽があまり好きじゃなかったのですが、今日の演奏は凄く楽しくて音楽が楽しいなと思いました』と言いてくれました。
こんな特別な機会に参加出来るときに大変嬉しかったです。司会してくれた平山さん本当にお疲れさまでした。Junior Chamber International Japanが『Wa/Yo音の世界を』という素晴らしいエベントを主催してくれて本当に感謝しています!

Today I was the feature of a music workshop for 160 6th graders. Of the 160 students only 1 of them had ever heard live jazz before. They were extremely receptive to my clinic and participated in everything that I asked them to do. I even got 2 kids to volunteer to come on stage and play Take Five with me. They did an amazing job too. At the end of the show many of them gave some amazing comments. One said "before today I thought the piano was so not cool but now I think it's awesome."
Another one said "I didn't really like music all that much but after today's show I found a new appreciation for it."
It was a very special opportunity for me to do a workshop like this and I want to thank Mr. Hirayama and Junior Chamber International Japan for putting on this great event.













0 件のコメント:

コメントを投稿