2012年7月16日月曜日

Day 4 Aida Preschool Summer Festival

On Saturday night I was the feature guest for the Aida Preschool annual summer festival. About 100 kids and 100 adults attended and everyone was full of energy. I played about 30 minutes solo, 1 song with the principal of the school who plays violin, and then I accompanied the children on two songs. They sang so well! I also participated in my first Bon Odori which is a traditional Japanese Dance. Everyone knew all the moves and I was completely out of place but it was a lot of fun and they all said I did great even though I know they were secretly laughing at me. It was an unforgettable 4 day adventure in Hitoyoshi.

土曜日の夜にあいだ保育園の夏まつりのために演奏しました。100人の子供や100人の大人がいて、皆さんは凄く元気でした。ソロで30分弾いて、園長先生(バイオリン)と1曲弾いて、最後に子供たちの合唱のため2曲を伴奏しました。子供達は凄く上手でした。曲はゆずの『また会える日まで』でした。演奏が終わったら、初めての盆踊りに参加しました。参加したというよりお邪魔したという感じでした。動きが全然分からなかったのですが、たくさんの人に良くできたに言われました。
演奏の一番最後に、みんなで「上を向いて歩こう」をうたいました。ビデオをアップしたので、見てみて下さい。最高の4日間でした!

ビデオはこちら
http://www.youtube.com/watch?v=OyUIwctdslk



Very tasty lunch!





0 件のコメント:

コメントを投稿